1402-03-30 18:10
543
0
85431
ظرفیت‌های فرهنگی شناسایی می‌شوند؛

گلستان میزبان جشنواره‌های «سرود رضوی» و «موسیقی نواحی»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از میزبانی گلستان در برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی، موسیقی نواحی، جشنواره فیلم گوهرشاد خبر داد.

به گزارش گلستان ما، محمد رعیت امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۳۵ هزار نفر از دانش آموزان سراسر کشور در جشنواره ملی سرود رضوی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی از راهیابی حدود ۳۰ گروه دانش‌آموزی به مرحله پایانی جشنواره خبر داد و افزود: حدود ۴۳۶ گروه سرود در سه بخش سرود همگانی، سرود صحنه‌ای رقابتی و اجراهای پاتوقی رقابت کردند که قرار است برگزیدگان این مرحله با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تیرماه تجلیل شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری دوره‌های رایگان آموزشی، فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای در مناطق محروم داستان خبر داد و گفت:به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌های قرائت قرآن، حفظ، هنرهای تبلیغی و ترویجی، موسیقی، عکس، تجسمی، فیلم و آموزش‌های آزاد دیگر با تخفیف ویژه‌ پیش‌بینی شده است.

رعیت با اشاره به میزبانی گلستان از ششم الی هشتم تیرماه در برگزاری جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی بیان کرد: هنرمندان استان‌های البرز، تهران، قزوین، مازندران، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و قم در این جشنواره حضور می‌یابند.

وی از حضور ۱۸ گروه موسیقی در این رویداد خبر داد و گفت: ۶ گروه موسیقی از استان گلستان از اقوام ترکمن، کتولی، قزاق و قزلباش برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه سیاست تمرکززدایی برنامه‌های فرهنگی هنری رعایت شده است، بیان کرد: سعی شده شهرستان‌های مختلف میزبانی جشنواره‌ها را بر عهده بگیرند.

رعیت از برگزاری نخستین جشنواره فیلم گوهرشاد به میزبانی گلستان خبر داد و گفت: از شانزدهم تا بیست و سوم تیرماه در ۲ سالن پردیس سینمایی عصر جدید فیلم گوهرشاد با موضوعات زن و خانواده اکران می‌شود.

وی یکی از اهداف این جشنواره را شناسایی جوانان با استعداد دانست و بیان کرد: مشارکت جامعه فرهنگی و هنری در زمینه ترویجی و تبلیغی ارزش ها و باورها نسبت به حوزه زنان و خانواده نیز مدنظر است.

رعیت همچنین از برگزاری موسیقی نواحی کتولی خبر داد و گفت: موسیقی نواحی با تکیه بر ظرفیت‌های موسیقی نواحی و اقوام به میزبانی علی‌آبادکتول انجام می‌شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.